Utjecaj hladnoće na osobe koje koriste invalidska kolica za kretanje

utjecaj_hladnoce_na_osobe_u_kolicima_tn
Velika većina nas voli zimski period godine i ugođaj koji on sa sobom nosi. Ono s čim svakako treba biti oprezan u tom razdoblju su niske temperature, pogotovo za osobe s invaliditetom. Niske temperature kojima osobe s invaliditetom mogu biti izloženi u kući, na poslu, tijekom putovanja ili svojih aktivnosti u slobodno vrijeme, mogu imati maju negativan utjecaj na njihovo zdravstveno stanje. Izlaganje niskim temperaturama u hladno zimsko vrijeme može uzrokovati štetne posljedice na zdravlje te dovesti do nastanka ozljeda (ozeblina, promrzlina, smrzotina), opće pothlađenosti tijela (hipotermija) i raznih upala.


Kako hladnoća utječe na OSI

Zato se izlaženje u tom periodu na duže vrijeme ne preporučuje osobama koje koriste invalidska kolica za kretanje, a ako već morate van, izlazite na što kraće periode i učinite sve potrebno kako bi se zaštitili ili spriječili moguće zdravstvene probleme. Dobro se i slojevito obucite, unosite dovoljno tekućine, posebice u obliku toplih čajeva ili juha te izbjegavajte alkoholna pića i više od dvije šalice kave dnevno.U tekstu ispod nastojat ću vam kroz provjerene informacije i vlastito iskustvo, ono dobro i loše, savjetovati kako što lakše podnijeti hladnoću, kako što duže boraviti na hladnome i održati tijelo toplim te se ne pothladiti.

Kako se odjenuti?

Za početak, treba se oblačiti slojevito umjesto nošenja jednog debelog sloja. Iako to osobama koje su u kolicima, poput mene, može biti komplicirano i naporno, poanta slojevitog oblačenja je zadržavanje tjelesne topline, što više slojeva puno bolje funkcionira nego jedan debeli. Također zadržavanje topline radi slojevitog odijevanja pomaže prevenirati smrzavanje kao u mom slučaju, odnosno pretjerano hlađenje tijela. Pri tom hlađenju trpi i imunitet, a to posljedično može olakšati razvoj nemilih infekcija mokraćnog sustava. Stoga savjetujem da pretrpite malo stavljanje svih tih slojeva na sebe, pa ih tu prođimo zajedno.

Unutrašnji, prvi sloj odjeće koji je u izravnom dodiru s kožom treba odvajati znoj odnosno vlagu od kože prema van jer samo suha koža može izbjeći osjećaj zime i, posljedično, pothlađivanja. Za održavanje tjelesne topline, a samim time i najbolju neposrednu zaštitu od hladnoće pobrinut će se srednji sloj odjeće koji i kad je mokar može se brzo se osušiti, a dobro diše. Vanjski sloj trebao bi biti topao i nepropustan na vlagu i vjetar. Danas se nudi pregršt materijala, u uporabi su u rasponu od poliestera i najlona do merino vune i svile.

Ja osobno, kao prvi sloj obučem DRI-FIT na što onda dodajem ostale slojeve, ovisno o tome koliko je vani hladni i koliko dugo i gdje planiram biti. Na noge uvijek stavljam debele, skijaške čarape dok koljena dodatno zaštitim s ručno izrađenim „štitnicima" za koljena. S obzirom na to da su mi koljena ta koja uvijek najviše ispaštaju, deka preko nogu neizostavan je dio izlaska. Osim kape i rukavica, usta volim prekriti sa šalom kako bih preventirao udisanje hladnog zraka. Isto tako, danas ima za kupiti gotovo svih dijelova odjeće koji sadrže baterije i koju vas mogu još dugo vremena grijati nakon izlaska iz kuće. Tu su naravno još i toplotni jastučići svih oblika i veličina koji funkcioniraju na istom principu

https://www.beurer.com/web/gb/products/wellbeing/flexible-heating/heat-pads/?fbclid=IwAR3Zlm00CVBEomrfSrcT0GHPJWyaf-aPCjNOgUCt-lo1dnIoTfVahNIpvTg

Kako sam i sam užasno zimogrozan i uvijek imam problema s hladnoćom, dom sam opskrbio s grijalicom i električnom dekom. Tako uvijek kada se vraćam izvana obavijestim nekog od ukućana koji tu grijalicu i deku upali prije mog povratka tako da me soba dočeka topla i kako bih se što prije ugrijao. Isto to napravim i za vrijeme tuširanja. Upali se grijalica tako da kada se mokar vratim u sobu, vratim se u toplo.


Cirkulacija

Često ćete u zimskom periodu naići na osobu u kolicima koja preko koljena ima deku. I ja sam jedna od takvih, iako u tome nimalo ne uživam. Razlog tome je vrlo loša cirkulacija koju osobe u toj situaciji radi stanja i nepokretljivosti imaju. Loša cirkulacija negativno djeluje na cijelo tijelo, od mozga, srca, jetre i bubrega pa sve do mišića i udova i može biti uzrok mnogih bolesti i zdravstvenih tegoba.

Najčešći simptomi problema s cirkulacijom su osjećaj obamrlosti i trnci u udovima, hladni dlanovi i stopala, grčevi, osjećaj umora i nepravilni otkucaji srca. Svi imamo spoznaje o puno čimbenika koje dodatno mogu opteretiti cirkulaciju, a neki od njih su;

  • Sjedalački način života
  • Pušenje
  • Konzumiranje alkohola
  • Poremećaj štitnjače
  • Pretilost
  • Visoki krvni tlak
  • Bolesti živčanog sustava
  • Slabokrvnost
  • Sužene ili zakrčene krvne žile
  • alergije


Kako potaknuti cirkulaciju?

Dobra cirkulacija važna je za cjelokupno zdravlje organizma . Krvotokom do organa putuju svi tijelu potrebni nutrijenti, minerali i kisik. Protok krvi poboljšat ćete ako u vašu svakodnevicu uvedete neke pozitivne životne navike – među kojima su najvažnije zdrava prehrana i zdravi stil života. Ja sam se nakon prestanka pušenja, sređivanja bioritma i aktivnog i svakodnevnog vježbanja preporodio. Ne sjećam se kad sam zadnji put koristio grijalicu, pogotovo na duži period iako je vani bilo ledeno. U tekstu ispod nalazi se par korisnih savjeta kako pokrenuti cirkulaciju:

Tjelovježba

Nepokretljivost i neaktivnost vas itekako može učiniti ranjivim na infekcije stoga je tjelovježba najbolji način preventive i pokretanja cirkulacije. Šećite, plivajte, trčite, vozite bicikl ili izvodite jednostavne vježbe rukama ili nogama u toplini vašeg doma.

Masaža

Masaža pomaže pokrenuti i normalizirati krvotok, posebno ako su krvne žile sužene. Opuštajuća masaža proširit će krvne žile te će kroz njih protjecati više krvi.

Hidroterapija

Uživanje u vrućoj kupki, parnoj kupelji ili sauni nekoliko puta tjedno proširit će krvne žile te tako poboljšati protok krvi i cirkulaciju.

Kurkuma

Kurkuma je izuzetno ljekovit začin koji, između ostaloga, može poboljšati cirkulaciju. Kurkumin, aktivni sastojak kurkume, sprečava trombocite da formiraju ugruške i smanjuje nakupljanje plaka u arterijama. Prema istraživanju, kurkumin ima jednako dobro djelovanje za cirkulaciju kao i redovita tjelovježba. I sam je konzumiram kao dodatak obrocima, o svatko će je uključiti prema svojim preferencijama ili prema mogućim ograničenjima u prehrani.

Kokosovo ulje

Kokosovo ulje sadrži zdrave masnoće i srednje-lančane trigliceride koji djeluju protuupalno na stijenke arterija. Rezultat njihovog djelovanja je bolja cirkulacija krvi. Iz mog iskustva je vrlo jednostavno za pripremu, bez posebnih mirisa ili okusa, dostupno, pa samim tim se čini kao super izbor.

Kajenski papar

Kajenski papar sadrži kapsaicin koji stimulira i poboljšava dotok krvi do organa. Kapsaicin također jača stijenke arterija i kapilara i otklanja simptome loše cirkulacije kao što su osjećaj boli u mišićima, glavobolja, hladna stopala i trnci u nogama.

Zeleni čaj

Zeleni čaj bogat je antioksidansima koji djeluju kao vazodilatatori, odnosno pomažu krvnim žilama da se opuste. Volim ga povremeno konzumirati, pogotovo u hladnim zimskim danima kad se nakon boravka vani s nečim trebam ugrijati. Nemojte samo pretjerati s njim, 1-2 šalice je preporučljivo jer kod nekih zna izazvati blage probavne smetnje ili čak glavobolju.

Nadam se da će vam neki od savjeta dobro doći i da ćete se uspjeti rekreirati na otvorenom zimi bez mogućih štetnih posljedica. Podsjećam, najteže se na početku natjerati pokrenuti, kasnije ide lakše.

Javite mi se, pišete, kakva su vaša iskustva s hladnoćom, kako se od nje štitite, što vam pomaže?

Multipla skleroza kroz sedam pitanja i kratkih odg...

Moglo bi vas zanimati